Frakt

Teknikhamstern använder posten för frakt

Prislista

Vikt högst i kg

Pris i kr

0,5

39 kr

1

59 kr

2

89 kr

3

150 kr

5

180 kr

10

230 kr

15

280 kr

20

325 kr

 


 

Köpvillkor

Som konsument som handlar hos Teknikhamstern.se omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och Distansavtalslagen.

Pris och Betalning

Priserna på Teknikhamstern.se:s hemsida visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer på varje beställning. Fraktpriser hittar du här.

Samtliga avsända produkter kvarstår i huvudman till Teknikhamsterns ägo till dess att full betalning mottagits.

Leverans

Normal leveranstid är ca 5-10 arbetsdagar. Orderbekräftelse skickas endast per e-post och då till den adress du angivit på ordern. Varor kan ej avhämtas hos Teknikhamstern.se.

Försändelsen levereras med postpaket. Endast inom Sverige om inget annat avtalas.

Ändring av order

Du har möjlighet att kostnadsfritt ändra din order fram till dess att paketet packas hos Teknikhamstern.se. Ändring kan ske per e-post: info@Teknikhamstern.se

Garanti

Om inget annat anges i produktinformationen är Garantitiden 1 år. Utöver detta har du också alltid 3 års reklamationsrätt mot fabrikationsfel. Kontakta oss gärna för information om garantirutinerna kring den produkt du är intresserad av innan köp om du är osäker. Du når oss via e-post, info@Teknikhamstern.se

Konsuments (14 dagar) ångerrätt.

Konsument som handlar på Teknikhamstern.se har 14 dagars returrätt, från tidpunkt då varan mottages. Den gäller dock bara när varan är i väsentligen oförändrat skick och ej för måttbeställda varor eller då försegling brutits.

Vill du använda dig av ångerrätten kontaktar du kundservice på info@Teknikhamstern.se för instruktioner och returnummer.

Reklamation - instruktion

Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) bör du reklamera till Teknikhamstern.se inom skälig tid. Kontakta info@Teknikhamstern.se för utförliga returinstruktioner.

Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de skall samt att de har de egenskaper du förväntar dig.

Det är viktigt att du hjälper oss att anmäla en transportskada omgående. Till Posten via telefon 020-23 22 21 och till info@Teknikhamstern.se . Du bör aldrig lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om du tror att innehållet är oskadat!

Vid reklamation så är kunden ansvarig för produkten och transport till av teknikhamstern angiven adress i Stockholm.

 

Ej uthämtat paket

Om paket ej hämtas ut från leveransställe och går i retur till oss utan att kund har kontaktat Teknikhamstern för att ångra köp dras 300kr i administrativ avgift av från en eventuell retur av betald summa.  Detta för att täcka de merkostnader som detta innebär.  - Se alltid till att kontakta oss om du ångrar dig!

 

Personuppgifter

Teknikhamstern.se är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Teknikhamstern.se. Uppgifterna lagras i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt i marknadsföringssyfte.

 

Norge

Sker leveransen till Norge betalar du ingen Svensk moms, och erlägger sedan Norsk moms & kanske tull i Norge. Sportartiklar, klockor och kameror är det t.ex. ingen tull på. Här kan du läsa mer och också se om det är tull (Importkalkulator till höger på sidan): http://www.toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=66240&epslanguage=no

 

Övrigt


Vid uppenbara felaktigheter äger Teknikhamstern.se rätt att korrigera pris varpå ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Kund äger rätt att avbeställa sin order utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras.

Aktuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges.

Teknikhamstern.se, 072-802 0001, Box 242 92, 104 51 Stockholm, info@Teknikhamstern.se

 


 

Betalning

Teknikhamstern använder Paypal och Payson för säkra betalningar. För dig som inte använder kort samt företag utan kort erbjuder vi BankGiro och Swish betalning.

 Bankgiro




PayPal Logo

BankGiro alternativt Swish är för dig som inte vill betala med kreditkort åt ditt företag eller om du inte använder bank/kreditkort för internetköp (ej aktiverat Verified by Visa). Fullfölj ditt köp och följ sedan instruktionerna i bekräftelse epost du får efter köpet. OBServera att BankGirot tar 2-3 dagar innan det når oss.

 

 

Paypal är en av de största aktörerna på världsmarknaden och garanterar våra kunder och teknikhamstern säkra och krypterade transaktioner. Vid betalning slussas du till en krypterad sida, här betalar du med bank/kreditkort eller paypal-konto. Fördelen för dig som vill betala med paypalkonto är att ditt köp då omfattas av Paypals konsumentskydd .

 

 

Kortbetalning hos Payson 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Payson internetbetalningarBankgiro

Payson är en Svensk leverantör av säkra betaltjänster. Via Payson kan du betala med bank/kreditkort, Direkt Bank och PaysonFaktura


Bank/Kreditkort 

Kräver att du godkänt och initierat en Verified by Visa eller motsvarande inne i din internetbank. Detta ger sedan möjlighet till säker betalning.


Direkt Bank

Välj detta och betala sedan säkertmed din inloggningsdosa till din internetbank. Fungerar med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

 

Om Paysonfaktura
”Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB. 
Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer INGEN AVGIFT
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den 
kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. 
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för 
närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. 
Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr 
tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens 
kreditvärdighet.”
Information om ångerrätt
”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda
avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av
ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”
Information om pantsättning
”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial 
Group AB.”


 

 

 

 


Dansk, Norsk, Suomi, English, Deutsch, Nederlands, Espanol ........