Köpvillkor

Som konsument som handlar hos Teknikhamstern.se omfattas du av KonsumentköplagenKonsumenttjänstlagen och Distansavtalslagen.

Pris och Betalning

Priserna på Teknikhamstern.se:s hemsida visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer på varje beställning. Fraktpriser hittar du här.

Samtliga avsända produkter kvarstår i huvudman till Teknikhamsterns ägo till dess att full betalning mottagits.

Leverans

Leveranstid och kostnader varierar beroende på din leveransadress. Orderbekräftelse skickas endast per e-post och då till den adress du angivit på ordern. Varor kan ej avhämtas hos Teknikhamstern.se.

Försändelsen levereras med postpaket endast inom Sverige om inget annat avtalas. To ca 1-4 arbetsdagar inom Sverige om varan finns på lager om inget annat anges.

Ändring av order

Du har möjlighet att kostnadsfritt ändra din order fram till dess att paketet packas hos Teknikhamstern.se. Ändring kan ske per e-post: info@Teknikhamstern.se

Garanti

Om inget annat anges i produktinformationen är Garantitiden 1 år. Utöver detta har du också alltid 3 års reklamationsrätt mot fabrikationsfel. Kontakta oss gärna för information om garantirutinerna kring den produkt du är intresserad av innan köp om du är osäker. Du når oss via e-post, info@Teknikhamstern.se

Konsuments (14 dagar) ångerrätt.

Konsument som handlar på Teknikhamstern.se har 14 dagars returrätt, från tidpunkt då varan mottages. Den gäller dock bara när varan är i väsentligen oförändrat skick och ej för måttbeställda varor eller då försegling brutits.

Vill du använda dig av ångerrätten kontaktar du kundservice på info@Teknikhamstern.se för instruktioner och returnummer.

Reklamation – instruktion

Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) bör du reklamera till Teknikhamstern.se inom skälig tid. Kontakta info@Teknikhamstern.se för utförliga returinstruktioner.

Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de skall samt att de har de egenskaper du förväntar dig.

Det är viktigt att du hjälper oss att anmäla en transportskada omgående. Till Posten via telefon 020-23 22 21 och till info@Teknikhamstern.se . Du bör aldrig lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om du tror att innehållet är oskadat!

Vid reklamation så är kunden ansvarig för produkten och transport till av teknikhamstern angiven adress i Stockholm.

 

Ej uthämtat paket

Om paket ej hämtas ut från leveransställe och går i retur till oss utan att kund har kontaktat Teknikhamstern för att ångra köp dras 300kr i administrativ avgift av från en eventuell retur av betald summa.  Detta för att täcka de merkostnader som detta innebär.  – Se alltid till att kontakta oss om du ångrar dig!

 

Personuppgifter

Teknikhamstern.se är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Teknikhamstern.se. Uppgifterna lagras i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt i marknadsföringssyfte.

 

Norge

Sker leveransen till Norge betalar du ingen Svensk moms, och erlägger sedan Norsk moms & kanske tull i Norge. Sportartiklar, klockor och kameror är det t.ex. ingen tull på. Här kan du läsa mer och också se om det är tull (Importkalkulator till höger på sidan).

 

Övrigt

Vid uppenbara felaktigheter äger Teknikhamstern.se rätt att korrigera pris varpå ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Kund äger rätt att avbeställa sin order utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras.

Aktuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges.

Teknikhamstern.se,

Postadress: Teknikhamstern, Bonver, Gåshaga brygga 1 181 66 Lidingö

Telefonnummer: 08 650 12 18

info@Teknikhamstern.se


Betalning

Teknikhamstern använder Paypal och Payson för säkra betalningar. För dig som inte använder kort samt företag utan kort erbjuder vi BankGiro och Swish betalning.

BankGiro alternativt Swish är för dig som inte vill betala med kreditkort åt ditt företag eller om du inte använder bank/kreditkort för internetköp (ej aktiverat Verified by Visa). Fullfölj ditt köp och följ sedan instruktionerna i bekräftelse epost du får efter köpet. OBServera att BankGirot tar 2-3 dagar innan det når oss.

Paypal är en av de största aktörerna på världsmarknaden och garanterar våra kunder och teknikhamstern säkra och krypterade transaktioner. Vid betalning slussas du till en krypterad sida, här betalar du med bank/kreditkort eller paypal-konto. Fördelen för dig som vill betala med paypalkonto är att ditt köp då omfattas av Paypals konsumentskydd .

Payson är en Svensk leverantör av säkra betaltjänster. Via Payson kan du betala med bank/kreditkort, Direkt Bank och PaysonFaktura

Bank/Kreditkort 

Kräver att du godkänt och initierat en Verified by Visa eller motsvarande inne i din internetbank. Detta ger sedan möjlighet till säker betalning.

Direkt Bank

Välj detta och betala sedan säkertmed din inloggningsdosa till din internetbank. Fungerar med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Om Paysonfaktura
”Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer INGEN AVGIFT.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den
kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för
närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag.
Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr
tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens
kreditvärdighet.”
Information om ångerrätt
”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda
avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av
ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”
Information om pantsättning
”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial
Group AB.”


TEKNIKHAMSTERN.SE INTEGRITETSPOLICY


På Teknikhamstern.se är det viktigt att du känner dig trygg med vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din integritet och jobbar därför aktivt med vårt dataskydd på företaget. Vi skulle till exempel aldrig sälja eller köpa register och vi sparar inte mer uppgifter än nödvändigt. Vi lagrar inga känsliga uppgifter och vi jobbar även aktivt med att rensa våra register.

I vår integritetspolicy kan du ta del av vad för typ av uppgifter vi lagrar om dig och hur vi använder dem.

Ansvarig för insamling av personuppgifter

Teknikhamstern.se org.nr: 440717-5712 är ansvarig för de personuppgifter vi samlar in. Har du frågor angående vilka uppgifter vi lagrar om dig eller om du vill bli raderad ur vårt system, vänligen kontakta 
personuppgiftsombud@teknikhamstern.se

För att kunna administrera medlemskap

Ändamål

  • Administrering av medlemskap
  • Utskick av nyhetsbrev och erbjudanden
  • Inbjudningar till seminarier, event, VIP kvällar mm.
  • Kunna erbjuda medlemmen personlig service

Personuppgifter vi lagrar i detta syfte

  • Namn
  • E-post
  • Telefonnummer
  • Adress
  • Köphistorik
  • Personnummer
  • Båttyp

Rättslig grund: Fullgörande av avtal om medlemskap i kundklubb.
Lagringstid: Vi lagrar dessa uppgifter så länge som kunden är medlem i vår kundklubb.

För att kunna hantera köp, beställning och offertförfrågningar

Ändamål

  • Hantering av betalning
  • Leverans
  • Ålderskontroll och/eller identifikation
  • Hantering av betalning
  • Hanteringar av reklamations- och garantiärenden.

Personuppgifter vi lagrar i detta syfte

  • Namn
  • Adress
  • E-post
  • Telefonnummer
  • Personnummer vid fakturaköp
  • Betalningsinformation
  • Betalningshistorik
  • Köpinformation/beställningshistorik
  • Användaruppgifter för mina sidor
  • IP nummer vid köp på hemsida

Rättslig grund: Fullföljande av köpeavtalet. Dessa uppgifter behövs för att vi ska kunna genomföra köpet. Om du inte vill uppge dessa uppgifter kan vi behöva neka dig köpet.
Lagringstid: Vi lagrar dessa uppgifter så länge som det finns ett behov att kunna fullgöra de ändamål vi samlat in uppgifterna för.

För att kunna marknadsföra Teknikhamstern.se genom e-post, post och sociala medier.

Ändamål

  • Administration vid utskick via e-post, post eller sociala medier.

Personuppgifter vi lagrar i detta syfte

  • Namn
  • Mailadress
  • Postadress

Rättslig grund: Intresseavvägning
Lagringstid: Vi lagrar dessa uppgifter tills dess att samtycke återkallas.

För att kunna hantera kundserviceärenden

Ändamål

  • Kommunikation vid kundserviceärenden så som frågor och reklamationer via telefon, mail eller sociala medier.

Personuppgifter vi lagrar i detta syfte

  • Namn
  • Adress
  • E-post
  • Telefonnummer
  • Din korrespondens
  • Uppgift om köp och köphistorik

Rättslig grund: Intresseavvägning
Lagringstid: Vi lagrar dessa uppgifter till kundserviceärendet är avslutat.

För att kunna uppfylla företagets rättsliga förpliktelser

Ändamål

  • Hantering av uppgifter som kan komma att vara nödvändiga för att Teknikhamstern.se ska kunna uppfylla lagkrav och myndighetsbeslut som exempelvis bokföringslagen, penningtvättslagen och regler om produktsäkerhet.

Personuppgifter vi lagrar i detta syfte

  • Namn
  • Adress
  • E-post
  • Telefonnummer
  • Uppgifter och köp och köphistorik
  • Betalningsinformation och betalningshistorik

Rättslig grund: Rättslig förpliktelse.
Lagringstid: Vi lagrar dessa uppgifter så länge vi är skyldiga enligt nuvarande lagstiftning.

 

Digitala analysverktyg


Teknikhamstern.se använder sig av digitala analysverktyg för att kunna utvärdera kundernas beteende på hemsidan. Insamlad data används på ett anonymt sätt enbart för statistik och för att kunna ge dig som kund en personlig upplevelse av vår hemsida och för att kunna rikta marknadsföring. Du som kund har alltid möjligheten att stänga av webbspårning i din webbläsare.

Cookies
På Teknikhamstern.se använder vi cookies för att ge dig som besökare på vår hemsida ett så enkelt och bra besök som möjligt. En cookie är en liten textfil med information som din webbläsare sparar. Genom cookies kan exempelvis varorna i din kundkorg förknippas till dig och du kan slippa göra vissa val på vår hemsida varje gång du besöker den. De digitala analys- och annonsnätverk som Teknikhamstern.se arbetar tillsammans med kan även dom placera cookies på vår hemsida. Detta för att kunna mäta ditt beteende på hemsidan och visa dig annonser baserat på ditt besöksbeteende. Ingen personlig information lagras.

Om du inte accepterar cookies kan din upplevelse på Teknikhamstern.se försämras och vissa funktioner på hemsidan kommer inte att fungera för dig. Vill du radera tidigare lagrade cookies gör du det i din webbläsare.

Varifrån får vi dina uppgifter?
Utöver de uppgifter som du lämnat själv till oss och de uppgifter vi tar del av genom dina köp och användandet av våra tjänster, kan vi komma att komplettera/uppdatera information från kreditupplysningsföretag och offentliga register. Vi köper inga register.

Hur länge sparar vi uppgifter om dig?
Vi sparar dina uppgifter så länge det finns behov för att kunna uppfylla de ändamål vi samlade in uppgifterna för eller så länge vi är skyldiga enligt nuvarande lagstiftning. Vi jobbar aktivt med att rensa våra register och vi sparar inte mer uppgifter om dig än nödvändigt. Vi lagrar inte heller några känsliga uppgifter om dig.

Vilka delar vi din information med?
På Teknikhamstern.se är vi noga med vilka vi delar dina personuppgifter med. Vi skulle till exempel aldrig sälja våra register. Men i vissa fall måste vi dela med oss av information om dig till andra företag, detta endast i syfte att kunna uppfylla de ändamål vi samlat in uppgifterna i. Exempelvis för att uppfylla köpeavtal. De vi delar dina uppgifter med är följande:

  • Kortinlösande företag, betaltjänstleverantörer och banker
  • Speditörer, transportadministratörsföretag och logistikföretag för transporter
  • Leverantör av hemsida, sociala medier, analysverktyg, mediebyråer, byråer för print och distribution samt leverantörer av tjänster för marknadsföring.
  • Företag som hanterar nödvändig drift och teknisk support av IT och telefoni.
  • Leverantör vid reklamation och garantiärenden
  • Statliga myndigheter, för att uppfylla myndighetskrav.

Med de företag som är personuppgiftsbiträden har vi biträdesavtal.

Dina rättigheter
På Teknikhamstern.se är vi alltid transparenta med de uppgifter vi lagrar om dig. Du har alltid rätt att begära tillgång till vilka uppgifter vi lagar om dig genom ett registerutdrag. Då får du ut all information vi har tillgång till om dig. Du har också rätt att komplettera dina uppgifter och/eller få en rättelse av dina uppgifter, om de vi lagrar om dig är felaktiga.

Du har även rätt att få dina uppgifter raderade om det inte längre finns anledning att vi lagrar dina uppgifter i det syfte dessa samlats in, du uttrycker avvikande ståndpunkt mot direktmarknadsföringsmål eller intresseavvägning eller om uppgifterna behandlas på ett olämpligt eller olagligt sätt. Du kan alltid be om att radera en del av den information vi har om dig, exempelvis om du vill finnas kvar som kund men inte få våra mailutskick.

Vi kan komma att behöva neka dig rätt till fullständig radering om det hindrar oss att uppfylla våra skyldigheter mot lagstiftning. Det kan exempelvis röra sig om bokförings- och skattelagar, penningtvätts- och banklagar och konsumenträttsligare.

Rätt till dataportabilitet. Du som har lämnat samtycke till oss att behandla dina uppgifter kan ha rätt att använda de uppgifter du själv lämnat på annat håll. Vår skyldighet är då att underlätta denna överflyttning, förutsatt att teknisk möjlighet finns och kan ske automatiserad.

Så här går du tillväga om du tillväga om du vill ha ut, ändra eller radera dina uppgifter.
För att få dina uppgifter ändrade eller raderade behöver vi identifiera dig. Du måste därför antingen maila ringa in med den mailadress, eller ringa in med det telefonnummer som är kopplat till dina uppgifter. Om du kommer in i butiken behöver du legitimera dig. Du har rätt att en gång om året få ett kostnadsfritt registerutdrag av oss. Förfrågan ska komma in genom ett undertecknat brev märkt med Att: Personuppgiftsombud. Råder det tvivel om det är rätt person kan vi kräva ytterligare identifiering.

Då vi på Teknikhamstern.se är noga med att denna process hanteras på rätt sätt är det endast ett fåtal personer som jobbar med handläggningen av dessa ärenden. Vi behandlar dessa ärenden så skyndsamt som möjligt.

Var lagrar vi dina uppgifter?
På Teknikhamstern.se strävar vi alltid efter att dina uppgifter ska behandlas inom EU/EES. Våra egna datasystem finns inom detta område, men i de fall vi behöver dela dina uppgifter kan vi inte alltid garantera att personuppgifterna endast behandlas i EU/EES. Det kan tillexempel vara så att de personuppgiftsbiträden vi använder oss själva, eller genom underleverantörer, lagrar information i ett land utanför EU/EES. Vi vidtar de åtgärder vi kan för att säkerhetsställa skyddsnivån på de personuppgifter som inte lagras inom EU/EES, exempelvis genom biträdesavtal till de parter som kan komma behandla dessa utanför detta område.

Skyddet av dina uppgifter
Vi på Teknikhamstern.se vill att du ska känna dig trygg med att vi behandlar dina personuppgifter. Vi skyddar därför uppgifterna genom att begränsa åtkomsten av personuppgifterna till behörig personal. Uppgifterna skyddas också via brandväggar.

Kontaktuppgifter
Alla frågor rörande personuppgifter ställs lättast på mail till personuppgiftsombud@teknikhamstern.se

Postadress: Teknikhamstern, Bonver, Gåshaga brygga 1 181 66 Lidingö

Telefonnummer: 08 650 12 18

Ändring av integritetspolicy
Vi förbehåller oss rätten att göra justeringar i vår integritetspolicy. Den senaste versionen finns alltid på www.teknikhamstern.se